Intro, Screening, Kost og Træning

Intromøde

Det er her vi får sat ansigt på hinanden og mødes for første gang. Intromødet er en god måde et finde ud af hvordan vi for forløbet til at fungere optimalt og får afstemt forventninger og opsat planer samt målsætninger.

Vi vil gennemgå de elementer fra det spørgeskema du har udfyldt forud for introsamtalen, som har indflydelse på dit træningsforløb. Vi vil tale om din livsstil og om hvilke dele der begrænser dig i at nå dine mål. Vi vil forsøge at finde ud af hvad der motivere dig til at udføre de handlinger der skal til for at nå dine mål. Vi vil ud fra dine evner opstille målsætninger for forløbet og lave en handleplan forløbet.

Under introsamtalen opretter vi dig i vores systemer, såfremt du ikke allerede er blevet det. Herunder bookingsystem, så du selv kan booke de tider der passer dig, og dropbox (et fildelingssystem) hvori vi deler alle dokumenter der er relevante for forløbet. ’

Vi vil løbende under mødet tale om hvor mange personlige sessioner der vil være optimalt for dig. Desto mindre erfaring du har med kost og/eller træning desto flere timer er nødvendige for at få det optimale ud at dit forløb. Hvis du føler at du har behov for at nogen er der til at holde dig i snor eller give dig en årsag til at komme afsted til træning, vil flere personlige sessioner helt sikkert også være en fordel!

 


 

Screening

Vi vil foretage en vurdering af dit nuværende udgangspunkt med kropsanalyse (vægt, fedtprocent og omkredsmålinger) samt gennemgang af en række fundamentale bevægelser, som skal give os en indikation af dit træningsniveau.

Det er vigtig at få klarlagt din kropssammensætning til at opsætte målbare samt realistiske mål og som løbende skal give data til vurdere effekten af de udførte handlinger.

 


Træning

Vores programmer er bygget op i 4 ugers perioder, hvorefter der vil være ændringer. Der vil/kan være mindre ændringer inden for perioden, alt efter behov.

Træningsprogrammerne er baseret på seneste videnskabelige studier i kombination med egen erfaring om hvad der praktisk kan lade sig gøre og er effektivt.

Meget af træningen vil foregå ved hjælp af håndvægte eller stænger hvorfra du lærer at bevæge dig og drager fordel af kravene til både koordination, balance og muskelaktivering. Vi bruger også træningsmaskiner og motionsredskaber til at skabe intensitet og lære basale bevægelser og aktivering af muskler.

Dine personlige sessioner kan indebære andet end træning. Det kan være at vi sammen ser på hvordan vi kan gøre kosten nemmere for dig eller hvordan vi udfordrer dig mere. Det kan også være at vi bruger tid sammen på at finde ud af hvordan vi får din hverdag til at hænge bedre sammen. Det er din time og vi udnytter den til det der hjælper dig mest.

Om træningen

Antallet af træninger pr. uge og tid pr. træning afhænger af, hvad du har tid og lyst til. En typisk træning varer ca. 60 min. inkl. let opvarmning. Din krop udvikler sig ved at du giver den en årsag. Denne årsag skabes igennem hård, intens og målrettet træning. Alle træninger, sæt og gentagelser tæller, jo mere du presser dig selv desto mere effektiv vil dine træninger være og dine resultater bedre. Lær at kravle før du kan gå. Før du kan træne hårdt og intenst skal du træne teknisk korrekt og sikkert. Er de 2 forudsætninger på plads kan du målrette din træning- Træning er for alle. Børn, unge, voksne, ældre. Det lige meget hvilken gruppe du høre i. Vi tilpasser træningen, så den passer til dit mål. 


 

Vores tilgang til kosten

Du vil modtage daglige kostopgaver eller en kostplan, som løbende vil blive tilpasset i forløbet. Vi vil rådgive dig og give dig den nødvendige viden til at skabe sunde vaner, som er til at følge på daglig basis.

Den bedste plan er den der kan følges konsekvent!

Vores primære fokus handler om at finde en strategi der passer til dig og din livsstil og som du er sikker på, at du vil kunne udføre på daglig basis både under og efter forløbet! Planen er lavet i samarbejde med dig, så du selv har indflydelse på hvad du gerne vil spise, hvornår du vil spise og hvor meget du vil spise.

Vi vil rådgive dig og give dig den nødvendige viden til at skabe sunde vaner i forhold til kosten. Du vil lære hvordan du vedvarende kan ændre din livsstil så du kan nå dit mål og holde ved resultatet fremadrettet.

Vi mener ikke, at der som udgangspunkt findes dårlige fødevarer der gør skade på din krop, men at det afhænger af forholdet. Der er derfor plads til alle fødevarer, i de rigtige mængder. Vi går ind for at konsistente valg er mere vigtig end en perfekt kost!

Om kosten

Du vil løbende modtage kostopgaver, eller en kostplan som du skal udføre på daglig basis.

Du skal ugentligt rapportere tilbage med en vægtopdatering, madlog eller et afkrydsningsskema om din daglige opgave er løst, så vi hele tiden kan følge med i din udvikling og give dig den fornødne vejledning.