Skrevet af: Anne

Squash spaghetti bolognese

Det skal du bruge:

Bolognese: ▪ 1 løg ▪ 2 fed hvidløg ▪ 1 spsk paprika ▪ 500g oksekød ▪ 1/2 dåse tomat koncentrat ▪ 2 dåser flåede tomater ▪ 1 spsk balsamico ▪ 2 dl vand ▪ salt og peber ▪ Squash spaghetti: ▪ 2 squash ▪ 1 tsk salt ▪ Frisk basilikum

Spaghetti kødsovs er vist mere dansk end bolognese er italiensk. Det er en klassisk ret, som ofte kommer på bordet når det skal gå lidt stærkt og en ret som jeg tror de fleste kan lide. For mig kan en bolognese være virkelig lækker, men en kødsovs kan virkelig også være intet sigende. 

Her får I en sundere udgave af den smagsfulde bolognese, hvor der er "gemt" lidt grøntsager i kødsovsen. Pastaen er skiftet ud med squash og så kan hele herligheden laves på blot 30 min. Den hemmelige ingrediens, i en rigtig god bolognese, tror jeg dog er tid - så det er ingen skade til at lade bolognesen simre, eller vente med at spise den til dagen efter. 

Spis bolognesen på "pastaen", drysset med friskt basilikum og måske lidt parmesan. 

Velbekomme 

 

S�dan g�r du

Hak løg og hvidløg fint. Svits dem i en gryde og tilsæt paprikaen. Når paprikaen er ristet, tilsæt kød, salt og peber og brun det. De flådede tomater, tomatpuren og balsamicoen tilsættes. Lad retten simre i 20 min. Smag bolognesen til med salt og peber samt mere paprika. 

Squashene til spagettien rives eller skæres i tynde strimler som spaghetti, jeg bruger en spirali. Vend squash spagettien med salt og lad det stå og trække. 

Inden servering, hældes det vand, som squashene har afgivet fra. Squash spaghettien overhældes med kogendevand, de skal være varme men stadig have bid. Server spaghettien med bolognesen, frisk basilikum og lidt parmasan. 

Sund bolognese

Spaghetti bolognese

Opskriftsinfo

Varighed: 30 min
Personer: 3
Sv�rhedsgrad:

Tips & Tricks

Bolognesen bliver kun bedre af at få lov til at simre 1-2 timer. Alternativt, lav bolognesen dagen før, dermed bliver umami smagen fra købet endnu kraftigere. 

Anne Marie

Anne Søndergaard har trænet gymnastik hele sit liv og har udvidet sit felt med træning og fitness. Hun har en bachelor i Idræt fra Aalborg Universitet og er derudover også uddannet Diplomtræner og ernæringscoach. Anne Marie har desuden også placeringer indenfor vægtløftning.

Hun er i særdeleshed optaget af at træne kvinder, men interesserer sig også i høj grad for ernæring. Udover at være en del af Unlimited Performance, har Anne også sin egen madblog, hvor hun eksperimenterer og deler lækre og sunde opskrifter.

Anne brænder for, at hendes klienter skal blive den bedste version af dem selv. Som underviser på Unlimited Performance’s bootcamps for kvinder, baner hun vejen for, at flere kvinder skal styrketræne og finde glæden i træning

Læs om Anne Marie her
0 Kommentarer

Der er endnu ikke oprettet nogle kommentarer til indlægget

Opret en kommentar