Skrevet af: Anne

Bagt havregrød

Det skal du bruge:

1 æble ▪ 1 dl hindbær (frosne) ▪ 3 dl grovvalset havregryn ▪ 1 spsk hampfrø ▪ 1 spsk chiafrø ▪ 1 tsk bagepulver ▪ 1 scoop vaniljeproteinpulver ▪ 1/2 tsk vanilje pulver ▪ 2 æg ▪ 2 dl mælk ▪ 10 mandler ▪ 1 tsk solsikkekerner og græskarkerner

Bagt havregrød, havregrød i ovnen, havrebrød - kald det hvad du vil, det smager fantastisk!

Den bagte havregrød er oprindelig tiltænkt til at være en morgenmadsopskrift, men da grøden skal bage i ca. 35 minutter er det ikke sikkert at det er det mest hensigtmæssige at lave den om morgnen, i hvert fald ikke hvis du er sulten når du vågner. Konsistensen og den søde smag er at forveksle med en kage. Derfor spiser jeg ofte den bagte havregrød til eftermiddagskaffen eller et mellemmåltid. Jeg bager enten portionen i 12 muffinsforme eller skærer grøden ud, præcis som var det en kage. Bagt havregrød kan sagtens holde sig i et par dage, den kan nedfryses og genvarmes. Grøden vil også gøre sig rigtig godt som den søde sunde snack i madpakken. 

Bagt havregrød kan laves i utallige variationer, jeg har forsøgt mig lidt frem og tilbage, her deler jeg den bedste "grundopskrift". 

 

undefined

 

S�dan g�r du

Skær æblet i fine tern. Fordel æblet og hindbær (gem lidt til pynt) i bunden af en form beklædt med bagepapir. 

Rør de tøre ingredienser sammen og fordel det over frugten i formen. 

Pisk æg og mælk sammen og hæld det over grynene.

Pynt med hakkede mandler, kerner og det resterende frugt. 

undefined

Bag grøden i ovnen i 35 min ved ca 190 grader. 

Velbekomme 

undefined

 

Opskriftsinfo

Varighed: 45 min
Personer: 3
Sv�rhedsgrad:

Tips & Tricks

Opskriftmængden svarer til 12 muffins som er super lækre og nemme at have med på farten. 

Brug grundopskriften som inspiration, modificer den gerne så den passer til din smag.  

Put bær/frugt i bunden af formene, så grøden ikke brænder på. Varier frugt og bær helt som du har lyst til. Dæk frugten med gryn, proteinpulver og bagepulver sammen med de frø/kerner du ønsker. Overhæld de tørre ingredienser med en blanding af æg og mælk, du kan sagtens vælge en anden form for mælk som f.eks nøddemælk. 

Til toppingen kan du bruge: nødder, kerner, bær, gryn, kanel - det er kun fantasien der sætter grænser.

Anne Marie

Anne Søndergaard har trænet gymnastik hele sit liv og har udvidet sit felt med træning og fitness. Hun har en bachelor i Idræt fra Aalborg Universitet og er derudover også uddannet Diplomtræner og ernæringscoach. Anne Marie har desuden også placeringer indenfor vægtløftning.

Hun er i særdeleshed optaget af at træne kvinder, men interesserer sig også i høj grad for ernæring. Udover at være en del af Unlimited Performance, har Anne også sin egen madblog, hvor hun eksperimenterer og deler lækre og sunde opskrifter.

Anne brænder for, at hendes klienter skal blive den bedste version af dem selv. Som underviser på Unlimited Performance’s bootcamps for kvinder, baner hun vejen for, at flere kvinder skal styrketræne og finde glæden i træning

Læs om Anne Marie her
0 Kommentarer

Der er endnu ikke oprettet nogle kommentarer til indlægget

Opret en kommentar