Skrevet af: Timmy Wæxfældt

Dødløft - Lynguide til teknik

 

1. Start position - Stræk armene ned til stangen med så strakte ben som muligt

2. Buk i benene til du kan lave et svaj med ryggen

undefined

3. Buk benene til du lige kan mærke et spænd på forsiden af låret og klem skulderbladende sammen, så du kan mærke et spænd i øvre ryg

undefined

4. Løft stangen KONTROLLERET fra gulvet med fokus på at spænde i den øvre ryg

undefined

5. Afslut løftet med strakte ben og hofte, hold stadig spænd i øvre ryg

undefined

6. Skub hoften bagud og lad stangen glide lige ned FORBI lårene, hold spænd i øvre ryg

undefined

7. Hvis stangen hviler på knæene er hoften ikke skubbet tilstrækeligt bagud

undefined

 

Dødløft aktiverer primært ryg, ben og baller (Det kan godt være svært at mærke, hvis ikke man er øvet)

 

Derudover er det den øvelse som oftest tillader dig at flytte mest vægt og derfor giver den et højt kalorieforbrug

 

Kunne du tænke dig at lære hvordan man laver øvelser effektivt og sikkert, så du føler dig selvsikker i træningscentret?

Skriv til os for en GRATIS samtale og lad os tale om hvordan vi kan hjælpe dig.

 

0 Kommentarer

Der er endnu ikke oprettet nogle kommentarer til indlægget

Opret en kommentar